خدمات ماساژ درمانی در مشهد
مرداد ۱۵, ۱۳۹۹
اصلاح رژیم غذایی
اصلاح رژیم غذایی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۹
نمایش همه
زالودرمانی

تاریخچه زالو درمانی

در زمان مصر باستان از زالو درمانی بسیار استفاده شده است که این نشان می دهد قدمت این نوع درمان به هزاران سال می رسد، برای بسیاری از بیماری ها این نوع درمان انجام می شود.به طور مثال برای:

  • ناهنجاریهای سیستم عصبی
  • مشکلات دندانپزشکی
  • بیماریهای پوستی
  • عفونتها

امروزه، آنها بیشتر در جراحی های پلاستیک و سایر جراحی ها مورد استفاده قرار می گیرند. این امر به این دلیل است که زالو ها، پپتیدها و پروتئین هایی را که برای جلوگیری از لخته شدن خون کار می کنند را درخون ترشح خواهند کرد. این ترشحات همچنین باعث می شوند که خون منعقد نشده و باعث می شود جریان خون در بدن بیشتر و همین موضوع سبب سلامتی بیشتر در سیستم ایمنی بدن می شود. این مقاله توسط مرکز زالو درمانی مشهد و اولین سلامتکده سنتی در ایران که در مشهد واقع شده است، انجام شده است، سلامتکده آبتین با توجه به بررسی های موجود در سراسر جهان علم زالو درمانی را ارائه داده و نشان داده است که این موجود ریز چگونه می تواند با توجه به آنزیم های درون بزاقش برای انسان ها مفید باشد.

زالو درمانی چگونه انجام می شود؟

زالو درمانی توسط حشره ای به نام زالو انجام می شود و این نوع حشره که اناتومی بدن او از یک فک با سه ردیف دندان ریز تشکیل شده است به پوست فرد می چسبد و خون کثیف فرد را می مکد. نیش او همانند سوزنی است که وارد بدن می شود و پوست را سوراخ می کند و با استفاده از ماده ای که درون خون می ریزد باعث می شود برای خون همانند یک ضد انعقاد خون عمل کند. وقتی خون را می مکد حدود ۴۵ دقیقه زمان می برد. این زمان باعث می شود زالو ۱۵ میلی لیتر خون را بمکد. قطعا برای این نوع درمان از زالوهای بهداشتی استفاده می شود و بیشتر زالو ها به شکل معمول از مجارستان و یا سوئد وارد هر کشوری می شوند.

برای چه کسانی انجام می شود

زالو درمانی بیشتر برای چه کسانی انجام می شود؟

این نوع درمان  برای افرادی انجام می شود که به شکل معمول دارای بیماری هستند و یا می خواهند سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنند . افرادی که ممکن است از این مزایا بهره مند شوند، شامل افرادی است که دارای عوارض جانبی دیابت هستند و یا دارای قطع عضو هستند ، کسانی که به بیماری قلبی مبتلا شده اند و افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته اند که در آنها خطر از بین رفتن برخی از بافت نرم وجود دارد. زالو درمانی نیز برای درمان لخته های خون و واریس توصیه شده است.

چه کسانی نباید از زالو درمانی استفاده کنند:

  • افراد مبتلا به کم خونی
  • افراد دارای شرایط لخته شدن خون
  • معمولاً به کودکان زیر ۱۸ سال
  • زنانی که باردار هستند نیز توصیه می شود که از انجام آن خودداری کنند.

کاربردهای پزشکی برای زالو درمانی

در هر جلسه زالو را به پوست بدن چسبانده و دقیقا به منطقه ای وصل می شود که مورد نظر پزشک و بیمار است و زالو خون را می مکد. آنها پروتئین ها و پپتیدهای خون ریز را آزاد می کنند و از لخته شدن خون جلوگیری می کنند. زالو درمانی باعث می شود گردش خون در بدن بسیار عملکرد خوبی داشته باشد وجلوگیری می کند از اینکه بافت بدن زود از بین رفته و مرگ ان فرا برسد. زالو زخم های کوچک و به شکل Y را بر روی بدن به جای می گذارد که معمولاً بعد از مدتی که از زالو درمانی گذشت این نوع زخم ها بهبود می یابد. زالو در افزایش گردش خون و شکستن لخته های خون مؤثر است. جای تعجب نیست که بتوان از آنها برای درمان اختلالات گردش خون و بیماری های قلبی عروقی استفاده کرد.

مواد شیمیایی حاصل از بزاق زالو به دارو تبدیل شده اند که می توانند درمان برخی بیماری ها  را انجام دهند، در بخش زیر برخی از بیماری ها نام برده می شود:

  • فشار خون
  • رگهای واریسی
  • بواسیر
  • مشکلات پوستی
  • آرتروز

کارآزمایی های بالینی نشان می دهد که  با توجه به تحقیقات انجام شده،  مطمئن است که زالو درمانی ، درمان مناسب برای استئوآرتریت بیماری مشترک مفصلی است.

فواید زالو درمانی

فواید زالو درمانی

نیش زالو یک نیش بسیار موثر است که برای درمان بسیاری از بیماری ها بسیار موثر است. زالو ها حشراتی بسیار مفید برای انسان ها هستند که به راحتی به بهتر شدن حال بسیاری از بیماران کمک می کنند در مرکز زالو درمانی مشهد تحقیقات زیادی درباره فواید زالو درمانی انجام شده است و محققان زیادی اثرات آن را نیز مورد تحقیق قرار داده اند، سلامتکده ابتین با توجه به دارا بودن مجوز زالو درمانی و متخصصان پزشک طب سنتی می توان گفت یکی از بهترین درمان ها را در این زمینه ارائه می دهد. زالو درمانی دارای فواید بسیار جالب و شگفت انگیزی است که در این بخش به اثرات زالو درمانی بر روی علم پزشکی خواهیم پرداخت و فواید این حشره ریز را ارائه می دهیم.

بیماری قلبی و زالو درمانی

مبتلایان به بیماری های قلبی به دلیل منبع پتانسیل قابل اعتماد برای بهبود التهاب و جریان خون از این نوع درمان استفاده می کنند. در چند سال گذشته  زالو درمانی یک نوع روش برای درمان جایگزین قابل قبول برای مبتلایان به بیماری عروقی و اختلالات عروقی بدل شده است.

سرطان و زالو درمانی

در بزاق زالو یک نوع از مهار کننده ها که مربوط به پلاکت است وجود دارد که آنزیم هایی ویژه را در بزاق زالو فعال می کند، این باعث شده است که محققان درمان سرطان با این نوع درمان را مورد بررسی قرار دهند. در حالی که به افراد مبتلا به سرطان خون خاصی هستند توصیه نمی شود از زالو درمانی استفاده کنند ، اما نشان داده شده است که اثرات سرطان ریه را کند می کند. آزمایش حیوانات همچنین نشان می دهد که تزریق مستقیم بزاق زالو به موش ها به جلوگیری از سلول های سرطانی کمک می کند.

آیا زالو می تواند به دیابت کمک کند؟

آیا زالو می تواند به دیابت کمک کند؟

پیشرفت دیابت می تواند مشکلات بیشماری ایجاد کند. این مشکلات می تواند منجر به بیماری های عروقی شود که و زخم هایی را در انگشتان دست ، پا بوجود آورد. هنگامی که جریان خون به شدت محدود می شود ، بافت آسیب دیده می تواند بمیرد. این دلیل اصلی قطع عضو در بین مبتلایان به دیابت است. از دست دادن رقمی یا اندام ناشی از عوارض ناشی از دیابت ، نگرانی اصلی میلیون ها نفر در سراسر جهان است. باید برای درمان ابتدا گردش خون را بالا برد و از لخته شدن خون در بافتهای آسیب دیده جلوگیری کرد.با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است زالو درمانی بسیار موثر برای این کار است.

ماده Hirudin در بزاق زالو خون را رقیق می کند و آن را از لخته شدن در امان نگه می دارد. از آنجا که مبتلایان به دیابت نباید خونشان لخته شود ، هیرودین می تواند با رقیق شدن خون به تسکین فشار بر قلب و سیستم قلبی عروقی کمک کند. محققان در مواردی که از هیرودین برای درمان دیابت استفاده شده است ، نتایج مثبت را مشاهده کرده اند.

یک مطالعه موردی اخیر به نقل از منبع معتبر ، نشان داد که چگونه داروی سنتی Unani ، که شامل زالو درمانی نیز هست ، می تواند به نجات پای زن ۶۰ ساله مبتلا به دیابت کمک کند. اکنون فرم های مصنوعی بزاق زالو وجود دارد ، اما محققان دریافته اند که استفاده از حداقل چهار زالو در یک جلسه می تواند به کاهش خطر قطع عضو کمک کند.

زالو درمانی برای استفاده پوست

زالوها به دلیل حفظ بافت نرم و ترویج بهبودی بعد از جراحی ترمیمی صورت محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. در هر دو مورد موردی قدیمی و جدید ، نشان داده شده است که زالو درمانی باعث افزایش نتایج مثبت در بازسازی های مؤثر بر:

  • بینی
  • پیشانی
  • پستان
  • گونه
  • (انگشتان دست و انگشتان پا)

تأثیر زالو درمانی در لخته شدن خون در طی و بعد از این جراحی ها به بدن کمک می کند تا به طور طبیعی کاملاً بهبود یابد. فواید زالو درمانی دیگر نشان می دهد که به این دلیل که گردش خون را سرعت می دهد درمان برخی موارد هم چون ریزش مو و یا طاسی را که به دلیل کاهش گردش خون رخ می دهند، به همراه دارد.

زالو درمانی مشهد

بهترین مرکز زالو درمانی مشهد

هر زمان که بخواهید ، یک پزشک درباره زالو درمانی پاسخ سوالات شما را بدهد به راحتی می توانید زالودرمانی در مشهد را امتحان کرده و با اولین سلامتکده خصوصی طب سنتی، سلامتکده ابتین در ارتباط باشید. سوالات پزشکی دارید؟ با یک پزشک متخصص و دارای مجوز به صورت آنلاین یا تلفنی می خواهید ارتباط برقرار کنید. پزشکان سلامتکده آبتین در خدمت شما هستند، این مرکز زالو درمانی در مشهد در همه زمانی پاسخگوی شما است.

پاسخ برخی سوالات در مرکز زالو درمانی مشهد

آیا عوارض جانبی دارد؟

زالو درمانی نیز آسان است و دارای عوارض جانبی بسیار کمی نسبت به سایر روشهای درمانی دارد. با این حال ، برخی از خطرات نیز وجود دارد. خطر عفونت باکتریایی وجود دارد ، که گاهی اوقات شامل باکتری های مقاوم در برابر دارو است ، بنابراین مطمئن شوید باید از مکانی که زالو درمانی را برای شما انجام می دهد کاملا مطمئن شوید، مرکز سلامتکده آبتین دارای تجارب زیادی است که بهترین ها را برای شما با توجه به تخصص پزشکان خود انجام می دهد. به همین دلیل ، افرادی که به دلیل بیماری خود ایمنی و عوامل محیطی در معرض این خطرات هستند ، کاندیداهای خوبی برای زالو درمانی نیستند.

ممکن است، خون از ناحیه مورد معالجه خارج شود و محل نیش زالو بسته نشود. گاهی اوقات زالو سعی خواهد کرد به ناحیه دیگری از بدن که در آن نیازی به درمان ندارید ، منتقل شود و باعث ریزش خون غیر ضروری شود. در بعضی مواقع ، ممکن است بیمار حساسیت خود را به بزاق زالو نشان دهد.اگر اینچنین موردی برای بیمار رخ دهد قطعا دیگر نباید به درمان با زالو ادامه دهد.

نظر پزشکان درباره زالو درمانی 

برخی افراد تصور می کنند که زالوها به عنوان یک روش پزشکی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. اما تحقیقات بیشتر و بیشتر نشان می دهد که دلیلی وجود دارد که قرن ها بخش اساسی مراقبت های پزشکی به زالوها اعتماد می کردند. از آنجا که ما در ادامه به اطلاعات بیشتر در مورد خواص ویژه بزاق زالو می پردازیم ، بسیار خوب است که بدانید این درمان حتی از آنچه که تاکنون فکر می کردیم، کاربرد عملی تری دارد.

اثرات زالو درمانی و آنچه که باید انجام شود

رضایت آگاهانه کتبی باید قبل از شروع عمل هیرودوتراپی یا زالو درمانی از بیمار گرفته شود. بیماران باید هر روز از زالو درمانی با آنتی بیوتیک های ضد آئروموناس معالجه شوند. زالوها را باید روی نقاط تاریک قسمتهای بدنه و فلپهای بسته شده اعمال کرد. معمولاً ۱ تا ۱۰ زالو برای هر درمان استفاده می شود ، در حالی که در آغاز ممکن است بیمار به دو یا چند درمان در روز نیاز داشته باشد.

از زالو درمانی تا زمان بازگشت مویرگهای وریدی در سراسر مرز زخم آنژیوژنز استفاده می شود. معمولاً درمان با زالو ۲-۶ روز ادامه دارد. ارزیابی هماتولوژیک باید هر ۴ ساعت انجام شود و بیمار مجبور شود وقتی سطح هموگلوبین پایین تر از ۸ گرم در دسی لیتر باشد ، انتقال خون را دریافت کند. علائم لنفادنیت منطقه ای ، تورم ناچیز و درد غدد لنفاوی منطقه ای در طرف جای نیش زالو و درجه حرارت زیر شکمی ممکن است رخ دهد.

موارد منع زالو درمانی

موارد منع مصرف هیرودوتراپی شامل نارسایی شریانی ، هموفیلی ، دیاتز خونریزی ، بدخیمی های خون شناختی ، کم خونی ، افت فشار خون و سپسیس است. زالو درمانی در دوران بارداری و شیردهی و در بیمارانی که وضعیت پزشکی ناپایدار دارند ، سابقه حساسیت به زالو یا دیاتز آلرژیک شدید و مضرات تشکیل اسکار کلوئیدی و همچنین در افرادی که از داروهای ضد انعقاد و سرکوب کننده های سیستم ایمنی استفاده می کنند، توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *