طب سنتی مشهد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹
زالودرمانی
خدمات زالو درمانی در مشهد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹
نمایش همه

ماساژ درمانی برای چه مواردی استفاده می شود؟

ماساژ درمانی برای کمک به مدیریت وضعیت سلامتی یا تقویت سلامتی بدن استفاده می شود که شامل دستکاری در بافت های نرم بدن است. ماساژ درمانی در اکثر فرهنگ ها ، چه شرقی و چه غربی ، در طول تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته است و یکی از اولین ابزارهایی بود که مردم برای رفع درد از آن استفاده می کردند.مرکز تخصص ماساژ سلامتکده آبتین در مشهد در خدمت شما است.

انواع مختلفی از ماساژ درمانی در مرکز تخصص ماساژ مشهد؟

این اصطلاح کاملا تعریف شده است و راه های زیادی را شامل خواهد شد. متداول ترین نوع ماساژ تراپی در اصل در کشورهای غربی وجود دارد که به ان نوع ماساژ کلاسیک یا سوئدی نیز گفته می شود. این نوع ماساژ می توان گفت ماساژ درمانی اصلی محسوب می شود، البته روش های دیگر نیز وجود دارند که به انها ماساژ ورزشی ، ماساژ بالینی برای دستیابی به اهداف خاص مانند رهاسازی اسپاسم ماهیچه ها است و هم چنین سنت های ماساژ درمانی ناشی از فرهنگ های شرقی مانند شیاتسو و توینا نیز بسیار مرسوم است. در این مرکز نیز تمامی این موارد انجام می شود.

 

در مرکز تخصص ماساژ مشهد چه دردهایی را با ماساژ درمانی درمان می کنند:

ماساژ درمانی برای انواع مختلف درد از جمله درد کمر ، درد گردن و شانه ، درد ناشی از آرتروز زانو و سردرد مورد مطالعه قرار گرفته است. آنچه در علم می گوید برای دردهای همانند موراد زیر بسیار مفید است.

  • درد کمر
  • درد گردن و شانه
  • آرتروز زانو
  • سردرد

مزایای ماساژ درمانی به تفکیک بیماری

مزایای ماساژ درمانی به تفکیک بیماری:

آیا ماساژ می تواند به بیماران سرطانی کمک کند؟

با اقدامات احتیاطی مناسب ، ماساژ درمانی می تواند بخشی از مراقبتهای حمایتی از بیماران سرطانی باشد که مایل به امتحان کردن آن هستند. با این حال ، شواهدی وجود دارد که می تواند درد و اضطراب را کاهش دهد.مرکز تخصص ماساژ مشهد در این باره به شما مشاوره های تخصصی می دهد.

ماساژ درمانی ، بدون آروماتراپی (استفاده از روغنهای اساسی) به منظور کاهش درد ، اضطراب و سایر علائم در مبتلایان به سرطان مورد استفاده قرار گرفته است. یک ارزیابی در سال ۲۰۱۶ از ۱۹ مطالعه (بیش از ۱۲۰۰ شرکت کننده) از ماساژ درمانی برای بیماران سرطانی شواهدی را نشان داد که ماساژ ممکن است به کاهش درد و اضطراب در این بیماران کمک کند ، اما کیفیت شواهد بسیار پایین بود (زیرا مطالعات کم بوده و برخی نیز به شکل مغرضانه با اینگونه مطالعات برخورد کردند).

دستورالعمل های بالینی (راهنمایی برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی) برای مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان پستان بود که ماساژ درمانی را به عنوان یکی از چندین رویکرد اعلام کردند که ممکن است برای کاهش استرس ، اضطراب ، افسردگی ، خستگی و کیفیت زندگی اینگونه بیماران مفید باشد. دستورالعملهای بالینی برای مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان ریه نشان می دهد که ماساژ درمانی می تواند به عنوان بخشی از مراقبت های حمایتی در بیمارانی که اضطراب یا درد آن به طور کافی و یا با مراقبت های معمول کنترل نمی شود ، افزود.

ماساژ درمانی ممکن است هنگام کار با بیماران سرطانی نیاز به اصلاح روشهای معمول خود داشته باشد. به عنوان مثال ، ممکن است در مناطقی که به دلیل سرطان یا درمان سرطان حساس هستند ، از فشار کمتری نسبت به حد معمول استفاده کنند.

آیا ماساژ می تواند برای علائم فیبرومیالژیا مفید باشد؟

درست است ماساژ باعث می شود که علائم فیبرومیالژیا را تحت تاثیر خود قرار دهد،در یک بررسی که در سال ۲۰۱۴ انجام شده است، گفته شد اگر ماساژ درمانی را برای اینگونه بیماران پنج هفته به شکل مستمر انجام داده شود باعث می شود میزان اضطراب و هم چنین افسردگی را در اینگونه بیماران پایین بیاورد و اما خواب انها را نیز بهبود ببخشد.

یک بررسی نیز در سال ۲۰۱۵ انجام شد که با توجه به آن اثرات ماساژ درمانی را مقایسه کردند، از ۱۰ مطالعه در سال ۲۰۱۵ (۴۷۸ شرکت کننده در کل) اثرات انواع مختلف ماساژ درمانی را مقایسه کرده و نشان داد که بیشتر روش های های ماساژ تاثیر زیادی بر چگونگی کمیت و کیفیت زندگی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا دارد. ماساژ سوئدی ممکن است یک استثنا باشد که بهترین روش برای این بیماران است.

آیا ماساژ درمانی می تواند برای افراد مبتلا به HIV / AIDS مفید باشد؟

آیا ماساژ درمانی می تواند برای افراد مبتلا به HIV / AIDS مفید باشد؟

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ماساژ درمانی ممکن است اثرات ماساژ شامل پایین امدن اضطراب ، میزان افسردگی و بهتر شدن روند زندگی در مبتلایان به HIV / AIDS به همراه داشته باشد ، اما میزان تحقیقات و تعداد افراد مورد مطالعه اندک است. ماساژ درمانی ممکن است به بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به HIV یا ایدز کمک کند ، این بررسی در سال ۲۰۱۰ در مورد ۴ مطالعه با تعداد ۱۷۸ شرکت کننده نتیجه گرفته شد. اخیراً ، یک مطالعه بر روی چندین نفر در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ماساژ قطعا برای افسردگی در مبتلایان به ایدز مفید باشد ، و یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ بر روی ۲۹ فرد مبتلا به HIV نشان داد که ماساژ برای کنترل اضطراب بسیار مفید باشد.

آیا ماساژ درمانی به رشد کودک کمک می کند؟

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه نوزادان نارس که ماساژ می یابند ممکن است افزایش وزن پیدا کنند. هیچ مزایایی از ماساژ برای نوزادان به طور کامل نشان داده نشده است. یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۷ ، نتایج ۳۴ مطالعه ماساژدرمانی را بر روی نوزادان نارس تجزیه و تحلیل کرد. ۲۰ مطالعه (۱۲۵۰ کودک در کل) اثر ماساژ بر افزایش وزن را ارزیابی کردند که اکثر آنها پیشرفتی را نشان دادند. مکانیسمی که ماساژدرمانی با افزایش آن می تواند باعث افزایش وزن شود به درستی هنوز کشف نشده است. برخی مطالعات مزایای احتمالی دیگر ماساژ را ارائه می دهند اما از آنجا که میزان شواهد اندک است ، در مورد اثرات دیگری غیر از افزایش وزن در کودکان نمی توان نتیجه گیری دیگری گرفت.

خطرات ماساژ درمانی از دیدگاه متخصصان ماساژ درمانی مشهد چیست؟

به نظر می رسد خطر عوارض مضر در ماساژ درمانی کم است. با این وجود ، به شکل بسیار کمی البته عوارض جانبی برای برخی افراد گزارش شده است که این عوارض شامل ایجاد لخته در خون و یا آسی به شکل عصبی است و یا شکستگی در استخوان ها، که این عوارض بسیار نادر است.

شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک ماساژور چیست؟

شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک ماساژور چیست؟

در کشورهایی که ماساژ درمانی را ارائه می دهند (۴۵ ایالت در کلمبیا) ، درمانگران قبل از انجام ماساژ باید مجوز بگیرند. مقررات نشان می دهد که معمولاً باید امتحانی برگزار شود و افراد ماساژور در آن امتحان پذیرفته شوند. برخی از متخصصین ماساژ درمانی از صدور مجوز ملی برای ماساژ درمانی و بدن استفاده می کنند. برای این کار ، یک امتحان را داده و در ان قبول شوند.

ماساژ تراپی در مشهد:

ماساژ تراپی دستکاری علمی از بافتهای نرم بدن است که عمدتاً از تکنیک های دستی (دستی) مانند فشار آوردن چه به صورت ثابت یا اینکه به صورت متحرک ، نگه داشتن و حرکت ماهیچه ها و بافت های بدن تشکیل شده است.ماساژ تراپی در مرکز تخصص ماساژ مشهد انجام می شود.

هدف ماساژ درمانی

هدف از ماساژ درمانی از دیدگاه متخصصان مرکز ماساژ مشهد چیست:

به طور کلی ماساژ برای بهبود جریان خون و لنف (مایع موجود در غدد لنفاوی ، بخشی از سیستم ایمنی بدن) ، برای کاهش فشار عضلانی یا شل بودن ، تأثیرگذاری بر سیستم عصبی از طریق تحریک یا آرام بخش و تقویت بافت انجام می شود. ماساژ درمانی برای ارائه مزایایی مانند موارد زیر ممکن است برای کودکان و بزرگسالان توصیه شود:

  • کاهش تنش و سفتی عضلات
  • تسکین اسپاسم عضلات
  • انعطاف پذیری مفصل و اندام و دامنه حرکت
  • افزایش سهولت و کارایی حرکت
  • تسکین نقاط تنش و استرس کلی؛ ایجاد آرامش
  • تنفس عمیق تر و آسان تر
  • بهبود گردش خون و حرکت لنف
  • تسکین سردردهای مربوط به چشم
  • ترویج بهبود سریع تر صدمات بافت نرم مانند عضلات کشیده شده و رباط های اسپری شده
  • کاهش درد و تورم ناشی از صدمات
  • کاهش تشکیل بافت اسکار به دنبال صدمات بافت نرم
  • تقویت سلامتی و تغذیه پوست
  • بهبود وضعیت استقرار بدن با تغییر الگوهای تنشی که بر وضعیت استقرار بدن ایجاد می شود
  • کاهش استرس عاطفی یا جسمی و کاهش اضطراب
  • ترویج احساس بهزیستی و ارامش در بدن
  • افزایش آگاهی ارتباطی ذهن و بدن و به طور کلی بهبود آگاهی ذهنی و هوشیاری

ماساژ درمانی همچنین ممکن است به دلیل مزایای بالینی مستند شده آن از جمله بهبود عملکرد ریوی در بیماران مبتلا به آسم ، کاهش فشار روانی و حرکتی در افرادی که از بیماری التهابی مزمن روده رنج می برند ، کمک به افزایش وزن ، بهبود رشد حرکتی در نوزادان نارس و تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه شود.

هدف ماساژ درمانی

موارد احتیاط:

متخصصان مرکز تخصص ماساژ مشهد می گیوند ،ماساژ نسبتاً بی خطر است. اما اگر فرد یکی از شرایط زیر را داشته باشد نباید از آن استفاده شود.

  • بیماری پیشرفته قلبی
  • فشار خون بالا (فشار خون بالا)
  • فلبیت
  • ترومبوز
  • آمبولی
  • نارسایی کلیه

اگر فرد مبتلا به سرطان باشد ، ماساژ توصیه نمی شود اگر سرطان نوعی باشد که می تواند در اندام های دیگر (سرطان متاستاتیک) گسترش یابد یا اینکه به دلیل شیمی درمانی یا سایر درمان ها آسیب بافتی را در پی داشته باشد توصیه نمی شود. همچنین اگر فرد هر یک از شرایط زیر را داشته باشد ، ماساژ ممکن است توصیه نشود.

  • سرماخوردگی
  • یک بیماری عفونی
  • یک بیماری مسری پوست
  • التهاب حاد
  • مشاهده صدمات در بدن
  • شکستگی
  • رگ به رگ شدن استخوان در بدن
  • بعد از عمل با شرایطی که درد و انشعاب عضلانی افزایش می یابد
  • سرمازدگی
  • فتق بزرگ
  • پاره شدن رباط
  • هرگونه بیماری مستعد خونریزی
  • داشتن حالت روانی که ممکن است ارتباط یا ادراک را مختل کند

نباید از ماساژ تراپی به صورت محلی در مناطق آسیب دیده استفاده شود (یعنی از استفاده از ماساژ در نواحی خاص بدن که تحت تأثیر این بیماری قرار دارند) برای شرایط زیر استفاده نکنید: اگزما ، گواتر (اختلال عملکرد تیروئید) و ضایعات پوستی باز. از ماساژ درمانی در برخی نواحی بدن استفاده می شود که تحت تأثیر این شرایط قرار نداشته باشند.. توصیه یک پزشک قبل از آنکه کودک با هر وضعیت سلامتی ماساژ درمانی را دریافت کند ، مناسب است.

آماده سازی برای ماساژ درمانی در مرکز تخصص ماساژ مشهد:

رفتن برای ماساژ درمانی در مرکز تخصص ماساژ مشهد به روش آماده سازی کمی نیاز دارد. به طور کلی ، فرد باید تمیز باشد و نباید قبل از ماساژ غذا بخورد. ماساژ درمانی عموماً با قرار ملاقات های جلسه ای همراه است و معمولاً اطلاعاتی در مورد نحوه آماده شدن برای هر جلسه ارائه می شود. برای به دست آوردن بیشترین مزایای استفاده از ماساژ ، والدین باید به پزشک معالج بهداشتی گزارشات دقیق درباره کودک بدهند و هر نوع ناراحتی بعد از اولین جلسه ماساژ تراپی را گزارش دهند. کودک می تواند تشویق شود تا آنجا که ممکن است پذیرای این روند باشد.

مراقبت های بعدی توسط متخصصان این مرکز:

توصیه های خاصی برای بعد از ماساژ وجود ندارد. یک دوره فعالیت آرام یا استراحت بعد از ماساژ به حفظ مزایای کامل این روش کمک می کند.

خطرات بیشتر:

ماساژ درمانی عوارض جانبی قابل توجهی ندارد. به جای عوار      ض این موراد حس می شود، احساس آرامش بیش از حد و بیشتر شدن تمرکز بعد از ماساژ ، کودک ممکن است آرام تر و هوشیارتر شود.

نگرانی های والدین

والدینی که ممکن است ماساژ درمانی را تجربه نکرده باشند یا در مورد اثربخشی آن شک و تردید داشته باشند ، ممکن است به نتایج مطالعات تحقیقاتی ، خصوصاً مواردی که در گروه های کودکان انجام می شود ، علاقه مند باشند. مطالعات خوب طراحی شده مزایای استفاده از ماساژ درمانی را برای درمان درد های حاد و مزمن ، التهاب های حاد و مزمن ، لنف مزمن ، حالت تهوع ، اسپاسم عضلانی ، انواع مختلف عملکرد بافت نرم ، اضطراب ، افسردگی ، بی خوابی و کاهش استرس روحی و روانی را نشان دهد.

مرکز تخصص ماساژ مشهد:

این مرکز با تکیه بر اگاهی های لازم و بروز شده و استفاده از متخصص ماساژور بسیار حرفه ای می تواند درمان دردهای شما باشد.ما به شما اولین سلامتکده شرق ایران در مشهد یعنی سلامتکده ابتین را با داشتن گواهی ها و مجوزهای لازم برای ماساژ تراپی معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *