زالودرمانی
خدمات زالو درمانی در مشهد
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹
مزاج سوداوی
اصلاح مزاج سودا
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹
نمایش همه
اصلاح رژیم غذایی

اصلاح رژیم غذایی تغییراتی است که در طی آماده سازی ، پردازش و مصرف مواد غذایی ایجاد شده است تا میزان فراهمی زیستی ریز مغذی ها را کاهش داده و از کمبود ریز مغذی ها در مواد غذایی در سطح تجاری ، فردی استفاده کند (Beck and Heath 2013). یک نمونه از اصلاح رژیم غذایی ، مصرف همزمان غذاهای غنی از آهن با اسید اسکوربیک (ویتامین C) (گیبسون ۲۰۱۴) است که باعث افزایش مقدار آهن جذب شده توسط بدن می شود. کاهش میزان قهوه و چای مصرف شده با وعده های غذایی حاوی غذاهای غنی از آهن نمونه دیگری از اصلاح رژیم غذایی است ، زیرا قهوه و چای مانع از جذب آهن می شوند.

راهکارهای دیگر برای افزایش دسترسی زیست بدنی شامل (۱) استفاده از آرد غلات جوانه زده حاوی آمیلاز برای افزایش انرژی و تراکم مواد غذایی فرنی های مبتنی بر غلات است. و (۲) استفاده از فرآیندی مانند جوانه زنی ، تخمیر و خیساندن برای کاهش مقدار فیتات ، که می تواند در جذب آهن و روی دخالت داشته باشد. این روشها میزان جذب ریز مغذی ها را بهبود می بخشد ، بنابراین کم خونی را کاهش می دهد، سلامتکده آبتین به عنوان مرکز اصلاح رژیم در مشهد در خدمت شما است.

بهترین روش برای اصلاح رژیم غذایی

همانطور که از نام آن برمی آید اصلاح رژیم برای سلامتی بهتر تغییراتی در رژیم شما ایجاد می کند. در سلامتکده آبتین ، ما متخصصان مجوز داریم که تمام دانش لازم برای انجام این تنظیمات ررا ارائه دهیم. کارشناسان ما چندین سال نیز مشغول تمرین هستند ، بنابراین آنها تجربه پشتیبان گیری از دانش و گواهینامه های خود را دارند.

آنچه می خوریم همیشه بر سلامتی ما تأثیر می گذارد. مردم تمایل دارند با استفاده از کاهش مواد غذایی و رژیم گرفتن به عنوان راههای کاهش و افزایش وزن فکر کنند. حقیقت این است که رژیم های غذایی ما نقش بسزایی در سلامتی و سلامت روانی ما دارند. این تغییرات ممکن است گاهی ظریف باشد ، اما هنوز هم وجود دارند.

انواع اصلاح رژیم

در مشهد متخصصان سلامتکده آبتین این توصیه را به افرادی که می خواهند اصلاح رژیم انجام دهند دارد ، ما نمی توانیم رژیم غذایی یکسانی را برای همه افراد توصیه کنیم. موارد خاصی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم همه افراد از آن جلوگیری کنند. این شامل چربی های اشباع شده و رژیم های غذایی پر از کربوهیدرات و غذاهای بد است. این مواد غذایی به سادگی برای سلامتی مضر هستند.

ما همچنین می توانیم رژیم غذایی یک شخص را بر اساس بیماری هایی که ممکن است از آنها رنج ببرد اصلاح کنیم. به عنوان مثال ، افراد دیابتی می توانند رژیم متنوعی متناسب با نیاز خود داشته باشند. همین امر در مورد افرادی که سابقه بیماری عروق کرونر دارند نیز صدق می کند. در این موارد ، هدف رژیم غذایی کمک به آنها در احساس بهتر و کاهش خطر عوارض خواهد بود.

مزایا اصلاح رژیم

مزایای اصلاح رژیم غذایی

همانطور که در شرایطی ذکر کردیم که یک بیمار شرایط خاصی داشته باشد ، اصلاح رژیم غذایی می تواند عمر را طولانی تر کند. همچنین در بهبود کیفیت کلی زندگی نقش بسزایی دارند و خطر عوارض را کاهش می دهد.

برای کسانی که می خواهند رژیم های غذایی خود را اصلاح کنند ، حتی اگر بیماری نداشته باشند ، هنوز فواید زیادی در آن وجود دارد. درست خوردن به شما انرژی بیشتری می بخشد ، روحیه شما را بالا می برد و به شما در بهتر خوابیدن کمک می کند. همه اینها تأثیرات مثبتی بر زندگی شما خواهد گذاشت.

حتما میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید. تا حد امکان از غذاهای فرآوری شده و غذاهای سرشار از چربیهای اشباع شده اجتناب شود. شما همان روزی که شروع به خوردن غذاهای متفاوت دیگری  کنید ، احساس بهتری نخواهید داشت. با این وجود ، طی چند روز ، پیشرفت های قابل توجهی را در جنبه هایی که اخیراً در مورد آنها صحبت کردیم ، مشاهده خواهید کرد. هر چه طولانی تر تغییرات خود را دنبال کنید ، احساس بهتری خواهید داشت.

برنامه برای اصلاح رژیم غذایی

برای ایجاد یک برنامه رژیم غذایی شخصی باید به این نکته توجه کنم که نقاط قوت و ضعف رژیم غذایی خودم چیست. در طی یک سال گذشته ، من عادات غذایی خود را تغییر داده ام که شامل مصرف غذاهای سالم کامل ، کنار گذاشتن سودا و کاهش خوردن غذاهای فست فودی است. من تاکنون وزن زیادی را کم کرده ام. ضعف من من شخصاً ۷ روز برنامه خود را به طور شخصی می نویسم و اکنون زمانی که سطح انرژیم پایین است ، فقط آب می خورم ، یا اینکه من تمام وعده ها میوه و سبزیجات را نمی خورم ، فقط آب می خورم، یا ممکن است از آبمیوه استفاده کنم. تغییرات دیگر این است که از چربی ها بندرت استفاده می کنم و میوه و سبزی را همیشه مصرف کرده و از طرفی ورزش را نیز در برنامه خودم دارم. این اصلاح رژیم برای سلامتی من بسیار عالی بوده است.مرکز اصلاح رژیم مشهد شما را با انواع روش های اصلاح رژیم آشنا می کند.

اندازه گیری و منابع داده

اطلاعات مربوط به اصلاح رژیم غذایی تجاری یا فردی / خانوادگی به راحتی در دسترس نیست. در حال حاضر ، ابزارها یا شاخص هایی برای ارزیابی شیوه های اصلاح رژیم غذایی تولید نشده اند. هنوز هم ، مصرف غذاهای خاص که باعث تقویت یا مهار جذب ریز مغذی ها می شوند قابل اندازه گیری است. نظرسنجیهای مبتنی بر جمعیت که میزان مصرف مواد غذایی در سطح خانواده یا افراد را اندازه گیری می کند ، ممکن است لیست غذاهای خاص و روشهای پردازشی را که باعث افزایش یا مهار جذب ریز مغذی ها شود را لیست کند. بررسی های ملی ریز مغذی ها ، ابزار Optifood (FANTA 2016) و سایر نظرسنجی های مبتنی بر جمعیت با مدل های دریافت رژیم غذایی ، اطلاعاتی را در مورد مصرف قهوه و چای جمع آوری می کند ، که می تواند در هنگام مصرف با وعده های غذایی حاوی غذاهای غنی از آهن ، جذب آهن را کاهش دهد.

سایر روشهای اصلاح رژیم غذایی – استفاده از آرد غلات با جوانه زنی در فرنی های مبتنی بر غلات یا جوانه زنی ، تخمیر و روش های خیساندن در پخت و پز برای کاهش محتوای فیتات ممکن است از مطالعات تحقیقاتی فردی (Hotz and Gibson 2001؛ Hotz، Gibson and Temple 2001) ؛ هاتز و گیبسون ۲۰۰۵) بدست آمده باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این شیوه های اصلاح رژیم غذایی ممکن است با توجه به موقعیت جغرافیایی در یک کشور یا گروه های فرهنگی یا قومی متفاوت باشد.

تغذیه ضعیف

برای اصلاح رژیم باید بدانید که چه عواملی باعث تغذیه ضعیف می شود؟

عادات غذایی ضعیف شامل خوردن بیش از حد ، نداشتن غذاهای سالم مورد نیاز روزانه ، یا مصرف انواع زیادی غذا و نوشیدنی ، که دارای فیبر کم یا چربی ، نمک و / یا قند زیاد هستند. این عادات ناسالم خوردن می تواند بر جذب مواد مغذی ما از جمله پروتئین (کیلوژول) ، کربوهیدرات ها ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین فیبر و مایعات تأثیر بگذارد.

چگونه تغذیه ضعیف بر ما تأثیر می گذارد؟

تغذیه ضعیف می تواند سلامت و رفاه روزمره ما را مختل کرده و توانایی ما در زندگی لذت بخش و فعال را کاهش دهد. در کوتاه مدت ، تغذیه ضعیف می تواند سبب استرس ، خستگی شده و با گذشت زمان می تواند به خطر ابتلا به برخی بیماری ها و سایر مشکلات سلامتی مانند:

  • اضافه وزن یا چاق بودن
  • پوسیدگی دندان
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • بیماری قلبی و سکته مغزی
  • دیابت نوع ۲
  • پوکی استخوان
  • برخی از سرطانها
  • افسردگی
  • اختلالات اشتها

اصلاح رژیم خوب

برای اصلاح رژیم باید بدانید که چه عواملی باعث تغذیه ضعیف می شود؟

عادات غذایی ضعیف شامل خوردن بیش از حد ، نداشتن غذاهای سالم مورد نیاز روزانه ، یا مصرف انواع زیادی غذا و نوشیدنی ، که دارای فیبر کم یا چربی ، نمک و / یا قند زیاد هستند. این عادات ناسالم خوردن می تواند بر جذب مواد مغذی ما از جمله پروتئین (کیلوژول) ، کربوهیدرات ها ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین فیبر و مایعات تأثیر بگذارد.

چگونه تغذیه ضعیف بر ما تأثیر می گذارد؟

تغذیه ضعیف می تواند سلامت و رفاه روزمره ما را مختل کرده و توانایی ما در زندگی لذت بخش و فعال را کاهش دهد. در کوتاه مدت ، تغذیه ضعیف می تواند سبب استرس ، خستگی شده و با گذشت زمان می تواند به خطر ابتلا به برخی بیماری ها و سایر مشکلات سلامتی مانند:

  • اضافه وزن یا چاق بودن
  • پوسیدگی دندان
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • بیماری قلبی و سکته مغزی
  • دیابت نوع ۲
  • پوکی استخوان
  • برخی از سرطانها
  • افسردگی
  • اختلالات اشتها

رژیم غذایی ساده

رژیم های غذایی اصلاح شده

افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند ممکن است عوارض جانبی درمان را تجربه کنند. در صورت بروز ممکن است یک رژیم غذایی خاص به شما توصیه شود. این رژیم های غذایی خاص می تواند به بهبود علائم کمک کند. یک متخصص تغذیه که با تیم پزشکی شما کار می کند می تواند به تعیین بهترین برنامه غذایی و به اصلاح رژیم شما کمک کند. در اینجا خلاصه ای از برخی از رژیم های غذایی اصلاح شده که با نام تعریف شده اصلاح رژیم بیان می شود و ممکن است در طول درمان سرطان توصیه شود، اشاره می کنیم.مرکز اصلاح رژیم مشهد از لحاظ بیماری کاملا بدن شما را برای انجام این کار مورد بررسی قرار می دهد.

پاکسازی با مصرف مایعات

این رژیم فقط شامل مایعات شفاف است. ممکن است در مواردی که اخیراً جراحی انجام داده اید ، توصیه شده باشد و یا استفراغ یا اسهال زیادی داشته باشید.

غذاهای موجود در اصلاح رژیم پاکسازی با مایعات:

  • آب میوه
  • ابگوشت
  • قهوه و چای
  • مصرف مایعات کامل

این رژیم شامل مایعات و نیمه مایعات است. ممکن است توصیه شود اگر اخیراً در رژیم غذایی شما مایعات شفاف وجود دارد ، همراه با آماده سازی غذاهای بیشتری در رژیم غذایی ، ممکن است برای افرادی که در بلع مواد غذایی جامد مشکل دارند توصیه شود.

غذاهای موجود در اصلاح رژیم پاکسازی با مایعات:

  • شیر
  • ماست بدون تکه های میوه
  • بستنی و شربت
  • سوپ های خامه ای سخت
  • مکمل های غذایی خوراکی مانند صبحانه فوری
  • پودینگ
  • تمام مایعات مجاز در رژیم غذایی
  • فیبر نرم

یک رژیم غذایی کم فیبر ، از میوه و سبزیجات خام ، آجیل ، لوبیا ، غلات کامل و غذاهایی که پوست و دانه دارند تشکیل می شود. این رژیم ممکن است برای بیمارانی که در معرض خطر انسداد روده هستند ، توصیه شود.

مصرف لاکتوز کم

رژیم کم لاکتوز از غذاهایی که حاوی لاکتوز هستند ، که قند شیرین طبیعی دارند ، استفاده می کند. این رژیم ممکن است برای بیمارانی که تحمل مصرف لاکتوز ندارند توصیه شود. در صورت بروز گاز ، نفخ یا اسهال در طول درمان ، ممکن است پیروی از اصلاح رژیم کم لاکتوز ضروری باشد.

کالری بالا ، پروتئین بالا

برای اینکه بتوانید وزن خود را در طول درمان حفظ کنید ، ممکن است نیاز به خوردن غذاهایی یا نوشیدنی های پر کالری و پروتئین داشته باشید. ممکن است لازم باشد که تقویت کننده کالری را به غذاها یا نوشیدنی های خود اضافه کنید یا از مکمل های غذایی خوراکی استفاده کنید. این می تواند به شما در جلوگیری از کاهش وزن و به حداقل رساندن انرژی و قدرت کمک کند.

کربوهیدرات-کنترل شده

اصلاح رژیم کنترل شده با کربوهیدرات ممکن است برای بیمارانی که قند خون بالایی دارند، تجربه شود. این رژیم بر کنترل وعده های غذایی و غذاهای کربوهیدرات تمرکز دارد. نمونه هایی از غذاهای کربوهیدرات شامل غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ، لوبیا و لبنیات است. وعده های غذایی و میان وعده ها باید متعادل باشند ، از جمله پروتئین ، چربی های مغذی و کربوهیدرات ها که در اصلاح رژیم کنترل شده به انها توجه می شود.

اصلاح رژیم با مصرف ویتامین K

خوردن مقادیر زیاد مواد غذایی سرشار از ویتامین K می تواند وارفارین را کم اثرتر و بالقوه خطر لخته شدن خون را افزایش دهد. بیمارانی که وارفارین مصرف می کنند باید هر هفته مقادیر نسبتاً مشابه ویتامین K را مصرف کنند. بیشترین مقدار ویتامین K در سبزیجات سبز و برگ مانند کلم بروکلی ، کاهو و اسفناج یافت می شود. اجتناب از این غذاها ضروری نیست؛ با این حال ، مهم است که سعی کنید مقدار ویتامین K را به طور مداوم حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *