اصلاح مزاج گرم وخشک
مهر ۱, ۱۳۹۹
طب سنتی
لیست بهترین پزشکان طب سنتی مشهد
مهر ۱, ۱۳۹۹
نمایش همه
اصلاح مزاج

اصلاح مزاج عبارت است از خوردن غذایی که به بدن شما برای سلامتی و کار مناسب کمک کند. مواد مغذی اصلی مورد نیاز بدن شما پروتئین ها ، کربوهیدرات ها ، چربی های سالم ، ویتامین ها و مواد معدنی است.در این مقاله شما را با خدمات اصلاح مزاج آشنا می کنیم .با خوردن برخی از غذاها بخصوص در دوران بارداری می توانید به اصلاح مزاج دوران بارداری کمک کرده و این نوع اصلاح مزاج به شما و فرزندتان سلامتی خواهد داد

با خوردن برخی از غذاها بخصوص در دوران بارداری می توانید به اصلاح مزاج دوران بارداری کمک کرده و این نوع اصلاح مزاج به شما و فرزندتان سلامتی خواهد داد

طبع و مزاج مشخص می شود و با خوردن برخی مواد غذایی تغییراتی به صورت اصلاح مزاج توسط پزشکان طب سنتی ایجاد خواهد شد.برای اینکه مزاج شما قبل از بارداری مشخص شود به اولین سلامتکده شرق ایران که در مشهد قرار دارد، سلامتکده آبتین مراجعه کرده و کاملا از لحاظ بدنی و مزاجی توسط پزشکان طب سنتی مورد بررسی قرار گیرد. مزاج افراد چهار نوع است، صفراوی، دموی،سوداوی، بلغمی که هر کدام دارای مشخصات خاصی در افراد است.

اصلاح مزاج و باروری

آنچه می خورید می تواند احتمال باردار شدن شما را تحت تأثیر قرار دهد ، اما تصویر کامل چندان واضح نیست زیرا جدا کردن رژیم از سایر عوامل کار سختی است و اصلاح مزاج نیز سخت تر به نظر می رسد. آنچه ما می دانیم این است که بهترین مواد غذایی برای باردار شدن همان غذاهایی است که برای سلامتی عمومی وجود دارد: غلات سبوس دار ، چربی های سالم و پروتئین ها.

اصلاح مزاج در بارداری

بارداری

اصلاح مزاج قبل بارداری

بهترین توصیه برای اصلاح مزاج قبل بارداری این است:
  • غذاهای سبوس دار (مانند نان ، دانه ها ، برنج قهوه ای و ماکارونی) را به جای غذاهای فرآوری شده سفید (نان سفید ، برنج و ماکارونی) انتخاب کنید
  • میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید ، از جمله عدس و لوبیا
  • از چربی های اشباع شده “بد” مانند غذاهای سرخ شده ، شیرینی ، بیسکویت ، پای کیک و کیک پرهیز کنید.
  • بیشتر چربی های اشباع نشده خوب بخورید ، مانند آووکادو ، آجیل ، ماهی روغنی و دانه ها
  • از خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین مانند شیرینی ، بیسکویت ، کیک و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.
  • رسیدن به BMI ایده آل از ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ و فعال ماندن نیز به باروری کمک می کند.

اگر قاعدگی ندارید یا پریودهای شما نامنظم است و گاهی اوقات ممکن است تخمک گذاری نکنید (تخمک از تخمدان آزاد می شود). این دلیل ناباروری است. ثابت شده است که هر روز بخشی از لبنیات پرچرب (مانند شیر یا ماست) به این مسئله کمک می کند. این ممکن است در مقایسه با چربی کم با سطوح بالاتر استروژن در غذاهای لبنی پرچرب مرتبط باشد.

مردان ، تغذیه و باروری و اصلاح مزاج:

مردان همچنین می توانند با رژیم غذایی احتمال بارداری را بهبود بخشند زیرا کیفیت اسپرم تحت تأثیر رژیم غذایی و اصلاح مزاج است. غذاهایی که تأثیر خوبی بر باروری دارند مانند غذاهایی هستند که به باروری زنان کمک می کنند.

  • رژیم های غذایی سرشار از گوشت فرآوری شده (مانند بیکن و سوسیس) ، الکل ، کافئین ، گوشت قرمز ، چربی های اشباع شده با اسپرم بی کیفیت ارتباط دارند.
  • رژیم های غذایی غنی از میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و ماهی با کیفیت بهتر اسپرم در ارتباط هستند.

نشان داده شده است که خوردن بخشی از گردو در روز به تحرک اسپرم (توانایی شناور شدن) کمک می کند.

آیا به مکمل های قبل از بارداری نیاز دارم؟

اگر می خواهید با یک رژیم غذایی سالم باردار شوید باید اصلاح مزاج خود را نیز با توجه به غذاهای مصرفی داشته باشید ، رژیم غذایی متنوعی به شما کمک می کند تا بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت کنید. بسیاری از ویتامین های مارک دار قبل از بارداری در داروخانه ها و سوپرمارکت ها وجود دارد. اینها مضر نیستند اما اسید فولیک تنها مکمل اضافی است که همه در صورت تلاش برای باردار شدن به آن نیاز دارند. خرید این جداگانه اغلب ارزان تر است.

اگر گیاهخوار هستید ، با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی مواد مغذی برای بارداری سالم دریافت می کنید.. در هر صورت این دستورات پزشکی و علمی است اما پزشکان طب سنتی نیز دستورات مخصوص به خود را دارند که در صورت مراجعه به آنها می توانند اسید فولیک را در غذاهایی به شما معرفی کنند که به صورت طبیعی مصرف شوند.

اصلاح مزاج و مصرف کافئین:

کافئین در قهوه ، چای ، برخی نوشابه ها و نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد. مصرف بیش از ۲۰۰ میلی گرم کافئین در روز (دو لیوان قهوه فوری در روز یا یک لیوان قهوه فیلتر شده) برای کودک در رحم مضر است ، بنابراین به محض بارداری ، مصرف کافئین را قطع کنید ایمن تر است. کافئین زیاد نیز می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. این هم در مورد زنان و هم مردان صدق می کند.

۲۰۰ میلی گرم دو لیوان قهوه فوری در روز یا یک لیوان قهوه فیلتر شده کافی است.

می توانید میزان مصرف کافئین خود را با استفاده از موارد زیر کاهش دهید:

  • نوشیدن چای بدون قهوه
  • نوشیدن نوشیدنی های دیگر مانند آب یا آب میوه (مراقب مصرف قند خود باشید)
  • اجتناب از نوشیدنی های انرژی زا ، که حاوی مقادیر بسیار زیادی کافئین هستند
  • اجتناب از نوشیدنی های ورزشی با کافئین

اصلاح طبع با تعادل مزاج در طب سنتی:

اصلاح طبع بیشتر مربوط می شود به گرم و سرد بودن، مواردی که در بالا ذکر شد به اصلاح مزاج شما با توجه به رژیم های غذایی می پردازد و اما در اصلاح طبع باید به پزشکان طب سنتی مراجعه کنید و دقیقا بدانید که دارای چه طبع یا مزاجی هستید آیا مزاج شما صفراوی است یا دموی و یا هر مدام از چهار مزاج مشخص شده که باید بدن شما کاملا بررسی شود و نتایج از طریق پزشک طب سنتی اعلام شده و سپس با توجه به نوع مزاج به متعادل کردن مزاج پرداخته شود.

اصلاح مزاج قبل از بارداری باعث می شود که فرد با سلامتی بیشتری باردار شود و از سلامت کودک خود به دلیل مصرف غذاهای مشخص شده مطمئن باشد.

خدمات اصلاح مزاج در مشهد توسط سلامتکده ابتین اولین سلامتکده خصوصی شرق کشور به طور عالی و زیر نظر پزشکان متخصص طب سنتی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *