همه چیز درباره بادکش صورت
آبان ۳, ۱۳۹۹
نمایش همه

طبق مطالعات انجام شده زمان حجامت اگر مناسب باشد برای درمان بسیاری از بیماری ها موثرتر عمل می کند.اما از دیدگاه سنتی و اسلامی نیز حجامت یک سنت بسیار مناسب از دیدگاه علمای اسلامی است و حتی افرادی همانند زکریای رازی به درمان برخی از بیماری ها و حتی برای کاهش غلظت خون این روش درمانی را توصیه کرده اند.

در این مقاله به بهترین زمان حجامت سال ۹۹ می پردازیم و بهترین سلامتکده خصوصی شرق ایران را با داشتن پزشکان مخصوص این درمان یعنی سلامتکده آبتین را به شما معرفی می کنیم.

بهترین زمان حجامت سال ۹۹:

سالنامه و یا تقویم حجامت با توجه به مطالبی نوشته شده است که توسط علامه مجلسی با توجه به ماه هایی تعیین شده است که به آن رومی و شمسی گفته می شود، طبق آنچه که گفته شده است انجام این نوع درمان در تقویم ۹۹ در زمان های قمر در عقرب اصلا مناسب نیست.

روزهای خوب زمان حجامت در تقویم ۹۹:

⦁ شامل روزهای ۱۲ تا ۱۵ هر ماه قمری
⦁ روزهای ۱۷،۱۹،۲۱ هر ماه قمری
⦁ پنجشنبه آخر هر ماه قمری

بهترین زمان حجامت سال ۹۹

⦁ ۱. روزهای ۷ و ۱۴ ماه رومی حزیران که بنابر بعضی تقویم ها، مطابق ۳۰ خرداد و ۶ تیر و بنابر برخی تقویم ها، مصادف با ۲۹ خرداد و ۵ تیر است
⦁ امسال روزهای ۳۰ خرداد و ۶ تیر مصادف با جمعه هستند ، بهتر است از حجامت در این روزها دوری کرد
⦁ ۲. اولین سه شنبه ماه رومی آذار (۲۶ اسفند ماه)
⦁ ۳. روزهای سه شنبه که مصادف با ۱۷، ۱۹ یا ۲۱ ماه قمری می شود. در صورت تداخل روزهای مناسب و نامناسب بهتر است حجامت به موارد ضروری محدود شود
⦁ روزهای نامناسب برای حجامت شامل ۱. روزهای جمعه ۲. روزهای چهارشنبه ۳. ماه مبارک رمضان و ۴. ماه رومی مرکز اول (از ۲۳ آذر تا ۲۳ دی) می شود.

حجامت

حجامت

انجام زمان حجامت از نظر علمی:

زمانی می توانید این نوع درمان انجام دهید که در بدنتان دردی را حس می کنید که به دلیل کوفتگی و خستگی بدن است. مکش و گرما حجامت باعث تسکین عمیق دردهای عضلانی و روماتیسم می شود. پزشک پنگ توضیح می دهد: “مکش و گرما رطوبت را از بین می برد ، که علت اصلی بوجود امدن چنین شرایطی است.

تقویم زمان حجامت ۹۹:

بهترین زمان حجامت بهار و تابستان در روزهای این دو فصل مشخص می شود.

فروردین:
⦁ ۲۳ فروردین
⦁ ۱۸ فروردین
⦁ ۱۹ فروردین
⦁ ۲۰ فروردین
⦁ ۲۷ فروردین
⦁ ۲۱ فروردین
اردیبهشت:
⦁ ۲۰ اردیبهشت
⦁ ۲۲ اردیبهشت
⦁ ۱۷ اردیبهشت
⦁ ۲۴ اردیبهشت
⦁ ۱۸ اردیبهشت
خرداد:
⦁ ۱۷ خرداد
⦁ ۲۴ خرداد
⦁ ۱۸ خرداد
⦁ ۱ خرداد
⦁ ۱۵ خرداد
⦁ ۲۲ خرداد
تیر:
⦁ ۱۴ تیر
⦁ ۱۵ تیر
⦁ ۲۱ تیر
⦁ ۱۶ تیر
⦁ ۲۳ تیر
⦁ ۱۷ تیر
⦁ ۱۹ تیر
⦁ ۲۶ تیر
مرداد:
⦁ ۱۲ مرداد
⦁ ۱۹ مرداد
⦁ ۱۳ مرداد
⦁ ۱۴ مرداد
⦁ ۱۵ مرداد
⦁ ۳۰ مرداد
شهریور:
⦁ ۱۶ شهریور
⦁ ۱۱ شهریور
⦁ ۱۲ شهریور
⦁ ۱۳ شهریور
⦁ ۲۰ شهریور
⦁ ۲۷ شهریور
بهترین روزهای حجامت پاییز و زمستان
مهر:
⦁ ۱۲ مهر
⦁ ۱۴ مهر
⦁ ۹ مهر
⦁ ۱۶ مهر
⦁ ۱۰ مهر
⦁ ۲۴ مهر
آبان:
⦁ ۱۰ آبان
⦁ ۱۷ آبان
⦁ ۱۱ آبان
⦁ ۸ آبان
⦁ ۱۵ آبان
⦁ ۲۲ آبان
آذر:
⦁ ۸ آذر
⦁ ۱۵ آذر
⦁ ۹ آذر
⦁ ۱۰ آذر
⦁ ۱۷ آذر
⦁ ۱۱ آذر
⦁ ۱۳ آذر
⦁ ۲۰ آذر
دی:
⦁ ۷ دی
⦁ ۱۴ دی
⦁ ۸ دی
⦁ ۹ دی
⦁ ۱۰ دی
⦁ ۲۵ دی
بهمن:
⦁ ۱۲ بهمن
⦁ ۷ بهمن
⦁ ۸ بهمن
⦁ ۹ بهمن
⦁ ۱۶ بهمن
⦁ ۲۳ بهمن
اسفند:
⦁ ۹ اسفند
⦁ ۱۱ اسفند
⦁ ۶ اسفند
⦁ ۱۳ اسفند
⦁ ۷ اسفند
⦁ ۲۱ اسفند

تعیین زمان مناسب حجامت در هر سال بر اساس طب سنتی انجام می گیرد و با توجه به تحقیقات پزشکان طب سنتی که به طور معمول برای هر درمانی زمان حجامت را به شکل مناسبی را انتخاب می کنند بهترین زمان حجامت را نیز با توجه به تحقیقات هر ساله تعیین خواهند کرد.در این مقاله تاکید اصلی بر روی تقویم حجامت ۹۹ سلامتکده آبتین است که در بالا این تقویم ارائه شده است.

سخن پایانی درباره زمان حجامت:

حجامت یکی از درمان های سنت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) است. او نه تنها حجامت را بر روى خود انجام داده بود ، بلکه آن را به عنوان درمان مفید بیمارى هاى مختلف نیز توصیه کرد.

. بهترین و سودمندترین روزها برای انجام حجامت و زمان حجامت ، که معمولاً به عنوان “روزهای سنت” نیز شناخته می شود ، هفدهم ، نوزدهم یا بیست و یکم ماه اسلامی (قمری) است که در روزهای دوشنبه ، سه شنبه یا پنجشنبه قرار دارد. با توجه به اینکه در اسلام شب قبل از روز وارد می شود. بنابراین هنگام غروب آفتاب سه شنبه ، چهارشنبه شب انجام می شود.

. درمان حجامت هنگامی مفید است که در طول روز بین فجر و مغرب شکسته شود. اگر قادر به حجامت در روزهای سنت نیستید ، نزدیکترین دوشنبه ، سه شنبه یا پنجشنبه به روزهای سنت بهترین روزهای بعدی هستند. به همین ترتیب ، اگر در یک ماه روزهای سنت وجود نداشته باشد ، نزدیکترین روز دوشنبه ، سه شنبه یا پنج شنبه به روزهای ۱۷ ، ۱۹ و ۲۱ آن ماه است. در غیر اینصورت ، در هر دوشنبه ، سه شنبه یا پنجشنبه ماه نیز بهترین زمان حجامت محسوب می شود.

در زیر برخی از روایات پیامبر (صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که بهترین زمان حجامت را ذکر کرده است:

از انس (نقل شده است ، که پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) حجامت در دو رگ گردن و قسمت فوقانی پشت درمان می شد. او در روزهای ۱۷ و ۱۹ و ۲۱ با حجامت معالجه می شد.

از انس بن مالک روایت شده است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: هرکسی که بخواهد با حجامت معالجه شود ، بگذارید ۱۷ یا ۱۹ یا ۲۱ را انتخاب کند. و نگذارید خون شما دچار فشار شود (بیش از حد جوش بیفتد / غلیان کند) تا شما را بکشد. (سنن بن ماجه ۳۴۸۶).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *